Ads by Smowtion

and she sat there, reminiscing all night

Monday, June 14, 2010 | |

oleh sebab aku tak ada buat apa malam nie (asalnya nak siapkan kerja terbengkalai. well, paham2 ajela. bila dah bukak itu ini memang takkan jadi punya! haha) aku pun baca post2 lama kat blog lama aku dulu. blog tu sekarang dah kongsi dengan ramai orang, tapi sampai sekarang aku tengok satu update pun tak ada. macam mana tu? hahaha

bila aku baca balik post2 lama, aku macam, 'wei, macam mana aku boleh ada idea nak tulis camtu eh?' gilalah, ayat pun agak kalau nak suruh aku tulis macam tu lagi sekarang memang tak dapatlah. haha kali nie aku nak kongsi post2 lama yang ku suka. anda tak suka, tak apa. hahaha

"whoa! rasa seperti terkena 300 hits semasa perlawanan level akhir SNK vs Capcom juga saat terkena headshot semasa bermain Counter Strike *sigh* aku kalah dan mati lagi. damn" - (mungkin aku juga patut membeli pakaian mahal dan berjenama. Nov 9, 08) hahaha aku rasa time nie mesti aku tengah gian main 2 games tu.

"(4) imej-imej yang aku pilih susah nak di'interpretive'kan sebab secara 'descriptive'nya memanglah boleh dibuat (kena cerita secara 'surface' sahaja), begitu juga 'cultural influences'nya yang sampai sekarang aku tak boleh kaitkan dengan masyarakat dan semua. 'critical evaluation' mungkin boleh tulis merapu-rapu (kot)" - (padan muka, buat kerja last minit lagi. Nov 8, 08) wei, nie aku ke yang tulis nie?? sumpah aku dah tak paham mende kot sekarang! haha adoih!

"dia sudah tiada. Oct 11, 08." - lepas aku post entry nie ramai tanya apa kes? pastu aku tipu, aku cakap entry tu kononnya untuk try nasib masuk buku stormkitchen tapi itu sebenarnya apa jadi kat aku hari2 sebelumnya, masa tu memang fasa jiwa kacau dalam hidup aku. hahaha

"alove vs loneliness. Aug 24, 08" - aku rasa aku memang tak pernah kesah sorang2. apa yang aku kesah tu, like i said, loneliness. tapi bila aku fikir balik, kalau dah sorang2, mesti loneliness tu selit sekali kan? tapi lagi, kalau kau pandai, tu kau boleh buang jauh. dulu masa sorang2, banyak benda aku belajar sebab kerja jadi observer jer tiap hari. gila rindu! sekarang aku dah jadi makin bodoh kot. hahaha

"susuk the movie: dari hati seorang penonton. Aug 8, 08" - buat review pastu amir muhammad & ajami hashim datang singgah blog aku baca. gilalah! nasib baik dorang rilek jer jawab soalan aku. hahaha

satu benda lagi aku rindu nak buat, tutorial photoshop tu. bila aku baca balik, aku sendiri pun dah ter-ooh, eh boleh ek? etc. lama gila aku tak pegang photoshop, benda2 cmtu pun aku lupa. hahaha

sekali-sekala ingat benda lama pun best jugak kan? kalau ada benda elok yang kita belajar pada masa lepas, bawak untuk kita jalan ke masa depan. tapi, yelah kan, kita manusia, cacat cela memang banyak. cakap nak ingat, tak nak ulang tapi kadang2 kita TER jugak kan? haha

2 comments:

Bobby Nuurri said...

HAHA. kadang-kadang mmg terkejut, mcm. "kok serius, aku yang tulis benda tok".

macam buku Komplikasi Hati.
fuhyooo, banyaknya masa aku habis untuk tulis benda alah tok.

i wonder i wonder.
aku rasa aku dah hilang touch dah untuk menulis.

haish.

baideway, you're writing still awesome, gf!

stfuamie said...

"i wonder i wonder.
aku rasa aku dah hilang touch dah untuk menulis."

kan? feels the same too!

Followers